Een goede  is vooral
een goed mens.

Een goede student
is vooral
een goed mens.

Purpose

Waar scholen en opleidingen zich met name focussen op kennis, skills en vakbekwaamheid, richten wij ons op zingeving, karaktervorming en teambuilding. Samen werken we met jongeren aan hun persoonlijke ontwikkeling in de context van het individu, klas of team en de maatschappij. 

Ons doel is niet alleen om jongeren te ondersteunen in hun groei, maar ook om scholen te laten zien dat deze programma’s een wezenlijk verschil maken – zowel in het leven van jongeren als in hun motivatie en plezier op school. Momenteel richten we ons op het aantonen van de impact van onze programma’s, niet alleen op het welzijn van jongeren, maar ook op het verminderen van schooluitval en rendement.

Nu:

30000

jongeren bereikt

Doel 2025/26:

100000

jongeren bereikt

Doel 2030:

1000000

jongeren bereikt

Proces

Ollie ontwikkelt programma’s waarin jongeren ontdekken wat hun potentie is en hoe ze deze – op een betekenisvolle manier – kunnen benutten. We gebruiken verschillende modellen en methodieken om onze trajecten vorm te geven. Daarmee leveren we altijd maatwerk, vaak op basis van onze bestaande programma’s. We werken voornamelijk in het onderwijs, maar zijn ook actief in samenwerking met bedrijven en gemeenten. 

Principes

Een passieve docent bestaat niet. We doen dit samen. En voor jongeren geldt: je haalt eruit wat je erin stopt. 

We proberen jongeren altijd co-producent te laten zijn of worden van het proces. Want niemand van ons weet zoveel als iedereen samen. 

We werken altijd vanuit de belevingswereld van jongeren en we geloven in diversiteit. Whatever rocks your world, is cool voor ons. 

Ollie trainers komen om te motiveren en inspireren. Ze kunnen niet toveren, maar wel een brok aan energie en inlevingsvermogen brengen. 

Als de omgeving en omstandigheden het toelaten, maken we gebruik van de buitenlucht en andere settings dan het klaslokaal.

Wij geven antwoord op de stille roep van jongeren om betekenisvol te zijn.